22 Apr 2008

Unde gasim tutun de pipa ?

Am gasit pe forumul Pipe Club Romania o lista a magazinelor din Bucuresti unde putem gasi tutun de pipa, pipe si accesorii. Nu sunt foarte multe, dar totusi mai multe decat ma asteptasem. O redau mai jos :

Unirea – un stand in aripa Calarasi

Victoria - la parter

World of Cigar - pe Calea Victoriei nr. 222 (multe pipe, accesorii, cateva tutunuri la preturi mai bune)

City Mall - la etajul 1, tot un magazin World of Cigar

Vitan Mall - la subsol, tot langa scarile rulante (are mai mult tutunuri Skandinavik)

Plaza Mall - la subsol, orientat din ce in ce mai mult pe trabucuri

Auchan - un magazin bine aprovizionat, pe undeva prin fata caselor de marcat

Cora Pantelimon - un stand cu multe tigari si cu numai cateva pipe si tutunuri.

Lizar - are un stand in P-ta Dorobanti

Nik Classic - tot pe Beller, peste drum de P-ta Dorobanti, e un magazin cu multe pipe si tutunuri (pe locul 2 la capitolul asta dupa World of Cigar)

Magazinul fostei benzinarii Shell - de pe soseaua Fundeni, langa parcul Motodrom, nonstop (via Serban)

Pavilionul H din Herastrau : doua magazine, dar oferta este destul de slaba (via Dedes)


Dintre toate, am vizitat pana acum doar trei. Din pacate. Probabil ca pe masura ce voi ajunge si la celelalte, le voi adauga pe aici.

1. Unirea : e destul de mic, dar are multe tutunuri : Peterson (sapte sortimente – 45 Ron), Mac Baren (cateva – 45 ron), WO Larsen (trei sortimente, pret 80 – 90 Ron), uneori Sunday’s Fantasy (35 Ron), Stanwell (mai multe, 30 – 32 Ron), Skandinavik (30 – 32 Ron). Am vazut si Tillbury, Exclusiv Wild Mango, Borkum, Captain Black, dar nu le-as recomanda nimanui. S-ar putea sa fi vazut aici si Amphora sau Clan, dar nu sunt sigur. Au si cateva pipe interesante, perii, butucei, solutii de curatat, brichete, filtre. Tot aici am gasit si seturi-cadou : pipa + bricheta, pipa + tutun, in casete destul de dragute (cred ca erau Peterson) pe la 200 si ceva Ron. Tentant. Mai scump, dar bine aprovizionat si relativ central. Cand ma grabesc sau am drum pe la Unirea, prefer sa cumpar de aici.

2. Auchan : este ceva mai mare, foarte bine amenajat, au destul de multe pipe, de la cele ieftine la cele destul de scumpe. Au preturi un pic mai mici si multe tutunuri : Larsen (3 feluri, intre 75 – 90 Ron), Mac Baren (vreo 5 feluri, inclusiv Vanilla, Scottish Mixture, Original, 45 Ron), Sunday’s Fantasy (33 sau 35 Ron, nu mai retin exact), Borkum, Captain Black, Tillbury, Peterson (mai nou, vreo 5 feluri, 45 Ron), Skandinavik (la un moment dat), Stanwell, Amphora. Pana acum este preferatul meu.

3. World of Cigar – Calea Victoriei 222. Este considerat cel mai bun magazin de gen. Are preturile cele mai accesibile, un numar impresionant de pipe, de la cele ieftine la cele scumpe, inclusiv cele din “spuma de mare”, forme de toate felurile, accesorii, brichete, etc, etc, etc. La tutunuri insa stau ceva mai prost. Au gama Stanwell (cam 30 de ron), Skandinavik (inclusiv Vanilla, la 29.5 Ron toate) si WO Larsen (cel mai mic pret de pe piata, in jur de 72 – 75 Ron). Pare cam inghesuit, dar dupa ce te obisnuieste e mai mult decat frumos si aranjat cu gust. Locul cel mai bun pentru prima pipa si primul tutun.


Oarecum offtopic. Sincer, nu ma pot obisnui cu denumirea de “tobacco-shop”. As fi vrut sa le zica in continuare “tutungerie”, suna mult mai frumos. In Donnie Darko un personaj spune la un moment dat ca in toata literatura engleza cel mai frumos cuvant ar fi “cellar door”. Idee despre care aflu ca e preluata de la Tolkien. In romana cred ca “tutungerie” ar fi in topul primelor 10. Poate chiar 5.

10 comments:

Serban Media said...

as mai completa lista cu magazinul fostei benzinarii Shell de pe soseaua Fundeni, langa parcul Motodrom. Este de altfel si non-stop, pentru cine are insomnii :)

dede's said...

Bune informatii. Mai sunt doua magazine si in cadrul pavilionul H din Herastrau, dar sunt aprovizionate destul de saracacios (Capatin Blak, Amphora, Clan)

DeMaio said...

Cred că, până la urmă, mă apuc şi eu de nebunia asta. O singură temere am...având pipă, dacă mi-o suge Lorena Lupu?

Cinabru said...

Serban : multumesc, am adaugat la lista. Sper ca toate-s bune pe acasa.

Dedes : mersi, chiar vroiam sa ajung pana acolo, dar daca zici ca nu e nimic deosebit... E si cam departe.

Demaio : nu prea vad ce as putea raspunde la asta.

Anonymous said...

SI IN IASI SI SUCEAVA SUNT TUTNGERII CU TOATA GAMA DE TUTUNURI DE PIPA ( IN IULIUS MALL SI HALA CENTRALA _IASI)

Cinabru said...

E bine de stiut, ideal ar fi fost sa ne dai si o lista de adrese. Dar presupun ca piparii locali stiu deja ce si cum.

Anonymous said...

Buna ziua.sunt incepator in arta pufaitului.Am primit cadou o pipa si as fi interesat de magazine de pipe si accesori-tutun in Bucuresti Sec 5.Va multumesc

Cinabru said...

Puteți merge la Prosper Center, la JPB (etajul 1). Au tutunuri foarte bune și pentru începători, și câteva pipe interesante. Plus perii și restul. Ar mai fi tobacco shop-ul de la Magazinul Victoria, la parter, dar acesta este ceva mai departe. Intrați și pe forumul Pipa Club București, eu nu am mai frecventat clubul în ultima vreme dau sunt sigur că și acolo veți primi suficiente sfaturi și sugestii pentru primii pași.

Claudiu said...

Eu sunt curios daca chiar sunt multi care fumeaza pipa. Nu prea am vazut pe nimeni, in afara de vreu scriitoras care sta cu ea in gura toata ziua...
Nu am fumat niciodata si nu inteleg sentimentul dar daca as face-o probabil as alege o pipa, una electronica de preferinta.

Cinabru said...

Mi-e greu sa fac o estimare. La intalnirile PCB, pe vremuri, veneau vreo 15-20 de persoane, eu stiam cel putin alte patru care nu participau, dar erau fumatori de pipa. Sunt categoric mai mult decat in urma cu zece ani, sa zic. Sunt fumator de multi ani, e adevarat ca in ultimul timp am redus mult tutunul, dar as recomanda sa ramai la fumat - niciodata.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...